February 11, 2011

Hai maaflah semua,aku tak sempurna. kepada Luna , tolong jangan hina. =)

Saya sebagai seorang bapak mempunyai banyak lagi tanggungjawab. (jahanam!
Sejak permergian mummy yang dtg seketika saja cuma tuh. Aku tak terkata lah punya terluka. Tapi luna apa peduli. Sebok dengan kereta kontrol nye lah. Kasut ben 10 nye lah. Rumah BARBIE lah . HAHAHA . Tapi teda apa. Sorry manusia yang ada baca ada ikot. Pahamlah ea. Sebab ada yang menghina dengan niat untuk membina, tetapi adakah itu yang paling mulia?

Sebagai tanda minta maaf aku hadiahkan puisi sulung di dalam blog ini. Alahh nukilan abahnye si LUna (amboi pujuk, halahh geli tulis!)

okeyh saya mula.

Dulu manis bagai madu
Sampai terlupa pada bisanya sang lebah
Kini sepi tanpa lagu

Dulu serik dengan hati
Kini perit jua kernanya
Bagai dituba tercerailah nyawa

Mana pelangi itu biar ku tersenyum
Mana awan itu biar aku teduh
Penat lelah ku tanggung semuanya
Andai bahagia itu akhirnya

Mana pintu yang kau buka
Mana kunci pulangkanlah
Kerna kau ragut suka
Racun segala rasa
Yang tinggal mungkin hanya derita.

Dalam langkah yang bersama
Dalam tawa dan airmata
Kau rupanya punya cerita berbeza
Dalam maaf yg terucap terselit kata cinta
Kalau cinta disulam dusta
Usah diharap bahagia itu ada

Aku maafkan mu
Lebih dari kamu pernah tahu
Lebih dari salah yang kau laku
Kerna cerita indah begini jarang kekal dan abadi
Dusta bagiku andai aku tidak cintaimu
Kerna masih begitu
Tetapi biar masa menawarkan
Biar terubat semua derita

Jangan pernah kau ulang semula
Semua dusta.
Kerna itu lebih hina
Dari manusia tanpa cinta.


Tamat puisi yang serta merta di cipta.


Akhir kata
Aku tak sempurna.
Namun aku masih bernafas
Syukur ini rahmatNya.

No comments:

Post a Comment